reklama

Smrť otvára oči

Zdá sa mi to teraz prinajmenšom strelené, ale závidela som jej. A teraz je mŕtva. Skončila z mosta, lebo si myslela, že ju nemá nikto rád...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

 Ani na chvíľu mi nezišlo na um ako osamelo sa na tomto svete musela cítiť. Tá tmavovlasá usmievavá dievčina, ktorá bola sesternicou mojej sesternice. Človeka napadne, že ľudia odchádzajú, tak to chodí. Ona mala však len 15 rokov a vzdala sa svojho života, snov, budúcnosti... z vlastného rozhodnutia. Zahodila to všetko preč kvôli pocitu nelásky a samoty. A aj som jej závidela, rozumiete ? Ja, človek, ktorý tu chce byť pre všetkých a pomáhať im, som prehliadla, čo sa dialo v jej malej dušičke.
 Bolo to zhruba pred tromi rokmi a ja som sa hrala s mojou vtedy dvojročnou sesternicou Katuškou. Potom prišla jej druhá sesternica Adka a Katka presunula svoju pozornosť zo mňa na ňu. Bolo to pre mňa strašné. Cítila som sa odstrčená a nemilovaná, no teraz viem, že som sa správala ako žiarlivé a sebecké decko. Veď Katka nie je hračkou a navyše ani moje vlastníctvo...
 Svoje nešťastné obdobie v škole som si kompenzovala tým, že som trávila čas s týmto úžasným dievčatkom, ktoré vo mne prebudilo lásku k deťom, ktorá sa mojím narastajúcim vekom čoraz väčšmi prehlbuje.
 No ako človek som zlyhala. Zachovala som sa ako pokrytec. Nie, nezahrnula som dnes už mŕtvu Adku výčitkami, ale v duchu som si pomyslela: ,, Prečo ona ? V čom je lepšia ako ja ? Prečo mi berie aj tú trochu radosti, čo mám ?´´
 Ani vo sne by ma vtedy nenapadlo, že by pociťovala rovnaké stavy úzkosti a neistôt ako ja, že i ona bola stratená v mori života, že aj ona mala občas pocit, že sa nemala nikdy narodiť. Lenže ona bola na tom omnoho horšie než ja. Nemala nikoho, kto by jej prejavil svoje city, ubezpečil ju o svojej láske k nej, kto by jej pomohol výjsť zo slepej uličky, kto by jej pripomenul, že nádej, základné semiačko dôležité na prežitie, umiera posledná.
 Bohužiaľ, však čelila na opustenom ostrove všetkým trápeniam sama, nemala sa o koho oprieť, komu sa zdôveriť, až sa napokon vzdala, kapitulovala v boji s veternými mlynmi. A možno stačilo tak veľmi málo, aby jedno srdce tĺklo ďalej... Viem, že som nespôsobila jej smrť, ani to, že sa rozhodla pre samovraždu, no možno keby som sa v to jarné popoludnie nehrala na ukrivdenú a nezávidela jej, ale sa snažila ju naopak spoznať, mohla som otvoriť oči sebe i ostatným, ktorí ju ľúbili, no nikdy jej to nepovedali. Veď sila lásky dokáže liečiť i tie najhlbšie rany...
 Na chvíľu by som chcela byť ako hlavná predstaviteľka seriálu Tru Calling a prežiť niektoré dni odznova, aby som zabránila zbytočnej smrti mladých ľudí, ktorých život sa premenil na nočnú moru, a práve preto sa rozhodli násilne prerušiť niť vlastného života... Viem, nie je to možné, ale i tak... Aspoň touto cestou chcem odkázať vám všetkým, rozprávajte sa spolu, lebo aj jediný rozhovor môže byť potrebnou slepačou polievkou pre bolesťou rozháranú dušu. A občas dokonca, i keď to asi znie bláznivo až utopicky, môže zachrániť aj holý ľudský život a vniesť do neho opäť jas.
 Na záver ešte citát od Michela Quoista: Tak ako symfónia potrebuje každú notu, ako kniha potrebuje každé slovo, ako dom potrebuje každý kameň..., tak potrebuje celé ľudstvo teba, tam, kde si, si jedinečný a teda nenahraditeľný.
 Prosím tých menej veriacich vo vlastnú bytosť, snažte sa tomu uveriť.

Ivana Ušiaková

Ivana Ušiaková

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý stále pátra po nových veciach. Fascinujú ma a zároveň desia, len máločo je mi ľahostajné...Som jedna malá kvapka v mori, viem, že nezmením svet, no môžem sa pokúsiť dať doňho niečo zo seba cez svoje práce. Okrem detí, ktoré zbožňujem, je fotografia mnohotvárnou črtou môjho života, pretože celý ľudský život je svet obrázkov, je plný spomienok z detstva, bláznivej puberty a dospievania v človeka, ktorý hľadá sám seba... Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaHodnotyPoézia a prózaDetiSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu